16 Kasım 2011 Çarşamba

Chat Merakı

Bundan altı veya yedi yıl önce milletin ağzında bir chat kelimesi dolaşıyordu. Arkadaşlarımız ile muhabbet ederken chat yapıyorum vs derken bizler ağzının içine bakıyorduk. Bu chat neyin nesi arkadaş diye düşünüyordum. Mahallemizde bir internet cafe açıldı. Oyun oynamak için gittiğim zamanlarda birçok genç benden yaşça büyükler baktım mirc indir gibi kelimeler google yazıp giriyorlar.

Bu mirc programı neyin nesi diye girdim google arattım. Baktım bir program chat yapma aracı olarak tanıtımları yapılmış. Cafe sahibi geldi programı indirdi ve kurdu. Tabi o zamanlar bazı oyun bilgisayarlarında bu tarz internet ile etkileşimli çalışan programlar yok. Program indi bir nick istiyor dedi. Bende yaz kafana göre bir şeyler dedim ve mirc o günden sonra tanımış oldum. sohbet etme ihtiyacı tüm insanlarda vardır. Çevresi ile sohbet edemeyen kişiler genellikle sanal ortama girerek orda bir karaktere bürünerek sohbet etmeye başlarlar. Böylece kişi yeni çevreler tanımış olur. Yeni arkadaşlıklar edinmiş olur. Bu tarz programlar olmayan yerlerde Mynet sohbet sistemi gibi bir sistem vardır. Bu sistem de kişilere chat yapma imkanı sunmaktadır. Bu sayede kişiler mirc indirme olanakları olmadığı takdirde bu servis ile farklı kişiler ile muhabbet edebilir. Arkadaş edinebilirler. Bu sistemler kişileri daha sosyal olmaya iter. Çünkü kişi sohbet etme ihtiyacı hissetmesinin sebebi yeni kişiler tanımak çevresini genişletmek veya içindeki bir sıkıntı problemi veya sevinci paylaşmaktır. Bu tür yönelimler ile kişi daha aktif ve sosyal bir yapıya sahip olur. Sohbetler genellikle günlük konuşma tarzında selam, nasılsın gibi ifadeler ile başlar daha sonra kişi ile daha önceden tanışılmadıysa tanışılır. Sohbet kişileri rahatlatan bir aktivite niteliğindedir. Sevinç ve üzüntüsünü çevresindeki kişiler ile paylaşan kişi rahatlar. Haliyle sohbet eden kişi bu konuşmalarında o anki ruh halini paylaşacağı için kendini rahatlamış hisseder. Sizde eğer sohbet etmek isterseniz http://www.sohbet.in adresini ziyaret etmeniz yeterli.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder