25 Kasım 2011 Cuma

Hangi İşletim Sitemini Tercih Etmeliyiz?

Gün geçtikte hayatımızda daha çok yer kaplayan bilgisayarlar, gelişen teknoloji sayesinde sürekli geliştirilerek güncel hayatımızı kolaylaştırmada önemli rol oynamaktadır. Bundan 5-10 sene öncesine kadar birçok iş yerinde bilgisayar ve benzeri teknolojik aletler kullanılmazdı. Bundan 10 sene önce bilgisayar ile tanışmak istediğimiz zaman o zamanlar çok nadir olarak faaliyet gösteren internet kafelerden yararlanırdık. Bugün ise durum daha farklı olarak, evlerinde bilgisayar olmayan aile bulunmamaktadır.  Bilgisayarın kendisinden çok bizi ilgilendiren işletim sistemidir. İşletim sistemi olmayan bir bilgisayar veya teknoloji ürünü boş teneke yığınından farksız değildir. Bilgisayar ile ilk tanıştığımız yıllardan beri birçoğumuz Microsoft'un üretmiş olduğu Windows işletim sistemlerini kullanıyoruz. Türkiye'de bilgisayar ile tanıştığımız yıllarda Windows 98 işletim sistemini de tanımış olduk. Microsoft, Windows 98 işletim sisteminin ardından bizleri Windows XP ile tanıştırdı.  Windows XP tüm işletim sistemlerinden farklı olarak kendini lanse eden yazılımların başında gelmektedir. Kolay kurulumu, kolay kullanımı ve tüm programları sorunsuz çalıştırması, Windows XP'yi öne çıkaran önemli unsurlardan bazılarıdır. Windows XP ilk çıktığında birçok güvenlik sorunları ile karşılaşmış olup, zaman geçtikçe kullanılabilir en iyi işletim sistemi olma özelliğini kazanmıştır. Microsoft, Windows XP işletim sisteminin ardından Vista gibi görsel olarak XP'den üstün olan yazılım çıkarsa da, halen giderilemeyen güvenlik sorunları ve ağır çalışması sebebiyle kullanıcıların sevmediği işletim sistemi haline gelmiştir.Windows Vista'nın ardından üretilen ve 2 yıl önce piyasaya tam olarak sürülen Windows 7 ise Vista'nın yarattığı kötü imajı düzelterek, kullanıcıların tüm ihtiyaçlarını karşılayan, XP'nin tahtına göz diken ilk işletim sistemi olarak yayın yapmaya başlamıştır. Özellikle tüm donanımların yazılımlarını otomatik bulup, yükleme özelliği sayesinde birçok kullanıcının CD taşıma alışkanlığını ortadan kaldırmıştır. Windows 7, hız ve gücünü XP'den alarak, yeni teknolojiler sayesinde daha da seri işlem yapmaktadır. Görsellik olarak Windows Vista'dan yararlanan Microsoft, biraz daha makyajlayarak yeni bir fenomen işletim sistemi yaratmışlardır. Microsoft ürünlerinden hoşlanmıyor iseniz ev kullanıcıları için çok fazla önerilmeyen Linux işletim sistemi kullanabilirsiniz. İşletim sistemleri hakkında tüm detayları öğrenmek ve sormak istediğiniz sorular için http://www.bilgisayardestek.com/ sitesinden yararlanabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder